Tibur Trulik
Profil

Tanečná kariéra Tibora Trulika (1985) sa začala formovať v rodnom meste Bytča na Základnej umeleckej škole pod vedením tanečných pedagogičiek Marty Bušfyovej a Márie Zagatovej. Popri tanci vyštudoval Strednú stavebnú a priemyselnú školu v Žiline a neskôr si na Akadémii umení v Banskej Bystrici doplnil vysokoškolské vzdelanie a ukončil štúdium ako magister sociálnej pedagogiky. 

V Divadle Štúdio tanca v Banskej Bystrici pôsobí od roku 2004 a spolupracoval tu s významnými osobnosťami ako napríklad: Zuzana Hájková, Tomáš Nepšinský, Daniel Raček, Tomáš Krivošík, Stanislava Vlčeková, Pierre Nadau, Milan Tomášik, Anton Lachký, Peter Mika, Jozef Fruček, Stanislav Dobák, Andrej Petrovič, Katarína Zagorski, Miloš Galko, Tomáš Danielis, Julyen Hamilton, Zuna Kozánková, Lívia Mendez Balážová, Sebastián Mendez Maligna, Jakub Nvota, Jozef Vlk a Michal Náhlik.

Od roku 2005 pravidelne vedie tanečné kurzy pre deti a dospelých, tanečné workshopy pre ľudí so špeciálnymi potrebami a tréningy pre tanečný súbor Divadla Štúdio tanca. Vyučoval v ZUŠ Brezno, SZUŠ Lavuta, viedol kurzy Štúdia tanca a ako tanečný pedagóg pôsobil na Súkromnej základnej škole Fantázia. Bol lektorom letných divadelných táborov v Banskej Štiavnici na Počúvadle. Momentálne vedie kurzy Štúdia tanca pre dospelých a stále úzko spolupracuje so školou Fantázia. Svoje vzdelanie si doplnil štúdiom tanečnej pedagogiky na Súkromnom konzervatóriu v Liptovskom Hrádku.

Jeho stabilné, interpretačne a tvorivo intenzívne pôsobenie v Divadle Štúdio tanca prirodzene vyústilo do vlastnej autorskej tvorby. V režijnej spolupráci so Zuzanou Ďuricovou Hájkovou vytvoril inscenácie s deťmi a pre deti: Uzly (2006), O sestre drakom unesenej (2008), Stromy (2011, obnovená premiéra 2014), Pastierka vlkov (2017), Nekončiaci tanec (2017) a Číra radosť (2019). Vytvoril choreografie pre videoklip hudobnej skupiny Longital (2011). Jeho sólový projekt Odporný domov (2012) bol uvedený v rámci festivalu súčasného tanca Štyri (+1) dni tanca pre vás (2012) a festivalu Arteterapia (2012).
Prvým celovečerným choreografickým debutom Trulika bola tanečná inscenácia Babylonská veža (2013) za ktorú získal prémiu Literárneho fondu SR. V roku 2015 úspešne uviedol mužský duet Androgén ako reakciu na vtedajšiu komplikovanú politickú situáciu ovplyvnenú nacionalistickým vplyvom v Banskobystrickom kraji. K ďalším jeho autorským projektom patrí exteriérová inscenácia Nekončiaci tanec (2017) a spoločne so Zuzanou Ďuricovou Hájkovou vytvoril aj inscenáciu Prevaha dobrého (2017). Inscenácia Pravý uhol (2018) vznikla v rámci projektu 3x20 muži. Nasledovala tanečná inscenácia Dotyk Alžbety (2022) ako vzdanie poklony osobnosti Alžbety Gwerkovej Göllnerovej.

Je držiteľom ocenenia Tanečná osobnosť sezóny TAOS (2009).