Radoslav Piovarči
Profil

Radoslav Piovarči (1990, Liptovský Mikuláš) sa začal venovať tancu v roku 1996 v detskom folklórnom súbore Ďumbier. V roku 2010 ukončil štúdium na Konzervatóriu Jána Levoslava Bellu v Banskej Bystrici. Počas piatich rokov štúdia klasického, ľudového, ale prevažne moderného a súčasného tanca pod vedením kvalitných a uznávaných pedagógov (Tomáš Nepšinský, Daniel Raček, Stanislava Vlčeková, Zuzana Ďuricová Hájková, Martin Urban) sa vyprofiloval a vzdelal po interpretačnej, technickej, improvizačnej a tvorivej stránke natoľko, že sa takmer okamžite mohol vydať s univerzálnym rozhľadom na profesionálnu tanečnú cestu.

Tanečník, performer, pedagóg, choreograf a režisér Radoslav Piovarči pôsobí na profesionálnej umeleckej scéne súčasného tanca a fyzického divadla takmer desať rokov. Počas tohto obdobia spolupracoval s viacerými osobnosťami, divadlami a súbormi, ako sú napríklad Lenka Vagnerová & Company, Artyci Dance Company, Divadlo elledanse, Lucia Holinová, Staatstheatre Kassel, Divadlo Štúdio tanca, Total Brutal Company, VerTeDance, Jana Burkiewicz, Virus Theatre atď. Až doposiaľ spolupracoval na viac ako tridsiatich rôznych tanečných projektoch, vrátane filmov a reklám.

Ako choreograf a režisér vytvoril od roku 2010 inscenácie Munnie (Enfin seuls 2010), TAJ DYCH (Divadlo elledanse 2012), SET UP (Divadlo elledanse 2013), PRA©H (Liptovské divadlo tanca 2015) a modulárno-tanečný projekt MIMO (OD Dunaj 2017). Ako interpret vynikol v oceňovaných inscenáciách českej choreografky Lenky Vagnerovej GOSSIP, RIDERS/JEZDCI, MAH HUNT, zúčastnil sa európskeho projektu MEETING THE ODYSSEY s inscenáciou Memories for Life (réžia Marie Lundström, choreografia Lenka Vagnerová). Milan Kozánek využil jeho výnimočné tanečné kvality v mužskom duete zameranom na silu fyzikality PURE (Radoslav Piovarči, Petr Ochvat) analyzujúcom bazálne pohybové vzorce, ktoré interpreti následne rozvíjajú a varírujú do hraničnej formy.

Výskum aktuálnych tanečných pohybových princípov, ktoré sú predmetom jeho záujmu, prezentuje vo vzdelávacích aktivitách s názvom Massive Skills Workshops. Svoje poznatky zdieľa a konfrontuje na rôznych medzinárodných umeleckých platformách a v rámci tanečných seminárov. V spolupráci s tvorcami z viacerých oblastí umenia sa aktívne podieľa aj na vizuálnych inštaláciách a site specific projektoch, najmä v spolupráci s občianskym združením TRAKT.

V roku 2016 sa zúčastnil multižánrovej konferencie TEDx, kde prezentoval svoje skúsenosti z pôsobenia v oblasti kultúry a súčasného tanca širšiemu publiku. Zo série jeho vizuálno-tanečných projektov medzi poslednými vznikla performancia uvedená v rámci programu k oslavám stého výročia vyhlásenia nezávislosti Fínska – 100 SUOMI FINLAND 2017.

Je autorom choreografií do divadelnej adaptácie SONETY 2016 Williama Shakespeara (2017) a inscenácie PamiatKAR Petra Lomnického (2018). Jeho fyzicko-divadelné tanečné sólo Dobrý deň pane, pomôžem? (2019) sa v tanečných obrazoch o nezištnej pomoci venuje nepopulárnym sociálnym témam zlyhania, rezignácie, súcitu, solidarity a bezmocnosti.