Zuzana Ďuricová Hájková
Profil
Zuzana Ďuricová Hájková (1963, Bratislava) vytvorila vo svojej tvorbe originálnu divadelnú poetiku tanečných obrazov. Balansujúc na hrane senzibility sa jej darí vyhnúť sa patetizujúcim posolstvám. Hlavné témy zo sólových výstupov zasadzuje do nových kontextov, konfrontuje ich so zovšeobecnením, s prevahou väčšiny.
Choreografka, režisérka, pedagogička, tanečnica a riaditeľka Divadla Štúdio tanca v Banskej Bystrici svoje tvorivé ambície začala rozvíjať už počas štúdia na bratislavskom gymnáziu. Počas pôsobenia v súbore moderného tanca Bralen vytvorila svoje prvé choreografie Nenechávaj ma osamote a Priateľstvá, ktoré boli v roku 1982 prezentované a získali ocenenie za choreografiu na III. celoslovenskom festivale moderného scénického tanca v Banskej Bystrici.
V roku 1984 Zuzana Hájková založila pri VŠMU súbor Auriga. Neskôr súbor začal pracovať v Dome kultúry Dúbravka a v roku 1992 sa transformoval do profesionálneho zoskupenia Skupina súčasného tanca, ktoré pôsobilo aj v priestoroch Istropolisu a v Komornom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu v Bratislave. V prelomových devädesiatych rokoch v inscenáciách súboru účinkovali najvýraznejšie osobnosti – tanečníci, ako napríklad Zuzana Bacová,[1] Petra Fornayová, Danuša Dolinková,[2] Daniel Raček, Ivana Skybová a Robert Meško. Skupina sa v priestoroch štúdia prezentovala troma komponovanými inscenáciami: Images (1992) a Pán modrej a zelenej nadránom (1993), v ktorých sa ako choreografi predstavili aj Milan Kozánek a Zuzana Bacová. Poslednou inscenáciou Skupiny súčasného tanca bola autorská choreografia Zuzany Hájkovej Návšteva (1994).
V roku 1996 Hájková ukončila pod pedagogickým vedením Jozefa Sabovčíka a Karola Tótha štúdium choreografie baletu na VŠMU v Bratislave a následne absolvovala umeleckú stáž v Győrskom balete pod vedením Ivana Markóa, ktorý svojho času pôsobil v súbore francúzskeho tanečníka a choreografa Mauricea Béjarta.
V začiatkoch svojej profesionálnej kariéry Hájková pôsobila ako pedagogička na Hudobnej a tanečnej škole v Bratislave (dnešné Tanečné konzervatórium Evy Jaczovej), neskôr stála pri založení tanečného odboru na Konzervatóriu Jána Levoslava Bellu v Banskej Bystrici. Ako jeho vedúca vypracovala metodiku výučby tanca zrovnoprávňujúcu techniku klasického tanca s technikami moderného tanca.
Po tom, ako pôsobila ako šéfka Baletu v Štátnej opere Banská Bystrica v roku 1997, a krátkom období vo vedení Štúdia tanca, založila Štúdio tanca v Banskej Bystrici (2000 – 2009), ktorého členmi boli absolventi konzervatória. A napokon v roku 2011 vzniká prvé profesionálne tanečné divadlo – Divadlo Štúdio tanca v Banskej Bystrici.
Ako choreografka spolupracovala s mnohými divadlami na Slovensku, ale aj v zahraničí (napr. DAB Nitra, DJZ Prešov, BDnR Banská Bystrica, Klicperovo divadlo Hradec Králové, Východočeské divadlo Pardubice, Národní divadlo Praha). Pôsobila ako umelecká šéfka Baletu Štátnej opery, ako zakladateľka a pedagogička tanečného odboru Konzervatória J. L. Bellu v Banskej Bystrici. Od roku 1998 je riaditeľkou Divadla Štúdio tanca, profesionálneho tanečného divadla, ktoré je v súčasnosti jediným tanečným domom na Slovensku. Je držiteľkou 1. prémie v Celoštátnej československej choreografickej súťaži za projekt Stop, ocenení za najlepšiu réžiu a choreografiu inscenácie Nové stromy vo mne, a v roku 2009 získala hlavnú cenu festivalu DIV za inscenáciu Blízkosť vzdialených. Počas osemnástich rokov existencie divadla vytvorila dve desiatky autorských projektov, napríklad Sattó – tanec vetra; Tichá púšť; Tak dávno som Ti nenapísala; Lososy; Jadro; Očista a na Slovensku sa stala jednou z najvýraznejších tanečných osobností systematicky rozvíjajúcich povedomie v oblasti súčasného tanca.
Zuzana Hájková na počiatku svojej tvorby inklinovala k fúzii baletných prvkov a techník moderného tanca, ale pomerne rýchlo sa priklonila k experimentálnejším a expresívnejším tanečným formám blízkym poetike tanečného divadla a postmoderného tanca. Dôležitou súčasťou jej inscenácií bol výtvarný aspekt, ktorý určoval prizmu nazerania na témy. Tie často tvorili osobné až intímne výpovede choreografky. Pri tematickom posune k principiálnym sociálno-spoločenským témam sa výtvarná stránka jej inscenácií minimalizuje a nahrádza ju zvýšená expresivita tanečného vyjadrenia. Táto tendencia vyústila do manifestácie otvoreného názorového postoja počas politických reštrikcií neonacistických mocenských tlakov vo vedení banskobystrického mesta. Inscenácie tohto obdobia sa stali obhajobou základných európskych kultúrnych hodnôt, tolerancie a umeleckej slobody. S uvoľnením tejto situácie sa Zuzana Ďuricová Hájková vracia k všeobecnejším témam hľadania miesta jedinca v spoločnosti, jeho osobného šťastia a ochrany intímnych vzťahov.
Tvorbu Zuzany Ďuricovej Hájkovej môžeme rozdeliť do niekoľkých období s výraznými a príznačnými črtami.
Prvé obdobie tvoria projekty ovplyvnené úzkou spoluprácou a umeleckým súznením Zuzany Hájkovej, hudobného skladateľa Pierra Michauda a výtvarníka Františka Liptáka. Výtvarný koncept využívajúci vplyv výtvarných objektov, masiek, kostýmov a scénografických prvkov na choreografiu a réžiu spolu s kompaktnou autorskou príbehovou líniou posilňoval divadelný, postmoderný aspekt inscenácií tohto obdobia (napr. Okno dotykov; O strome vo mne; Sattó – tanec vetra).
V nasledujúcom období sa v tvorbe Hájkovej dostáva do popredia tanec. Tento posun je prejavom vplyvu spolupráce s Tinou Mantel, Twylou Thart, ale najmä tvorivej a pedagogickej spolupráce s Julienom Hamyltonom a jeho manželkou Carme Renalias na inscenácii Niečo medzi nami a Strieborná tekutina, strieborná niť. Interpretačný vklad pri vykresľovaní charakterov postáv, zakomponovanie osobitých pohybových a gestických nuáns tanečníkov do pohybového materiálu choreografie rozšírilo výrazové spektrum inscenácií bez erózie kompaktnosti umeleckej výpovede. Hájková postupne čoraz viac využívala v choreografiách tvorivý potenciál samotných interpretov, čím charaktery postáv nadobudli na plnokrvnosti, odtiene výrazovej škály interpretácie sa zjemnili a individualizovali.
Po zriadení Divadla Štúdio tanca prizývala Hájková pravidelne a systematicky na tvorivú spoluprácu slovenských choreografov rôznych generácií a aj rôznych štýlových preferencií (Milan Tomášik, Tomáš Krivošík, Peter Mika, Katarína Zagorski, Marta Poláková, Zuna Kozánková, Martina Hajdyla Lacová, Tibor Trulík, Stanislava Vlčeková...). Vďaka tomu sa jej pôsobenie na scéne súčasného tanca transformovalo do intenzívnej a vzájomne obohacujúcej spolupráce a zároveň tak vytvorila priaznivé prostredie na umelecký rozvoj nastupujúcich generácií. Ale aj v tomto období Zuzana Hájková ako choreografka sporadicky predstavuje na scéne Divadla Štúdio tanca vlastné nové projekty, ktoré sú kvalitou výnimočné.
Inscenácia Zakázané miesta mala svoju premiéru 4. decembra 1998 na scéne Štátnej opery v Banskej Bystrici. Námet, réžia a choreografia je dielom Zuzany Hájkovej, hudbu zložil Pierre Michaud, scénografie sa ujal Aleš Votava a Róbert Polák bol autorom svetelného dizajnu. Tvorivý tím navodil podmanivú atmosféru ukrývaných tajomstiev a rozkošné rozpaky pri ich odkrývaní. Aleš Votava vyprázdnil javisko, iba na zadnom horizonte umiestnil kovovú konštrukciu, po ktorej tanečníci preliezajú, uchyľujú sa so svojimi tajomstvami, čítajú a prenášajú knihy a odkladajú svoje sny. Hudobníci umiestení na javisku priamo reagujú na tanečné akcie. Pierre Michaud priniesol do zvukového priestoru vtipné asociačné hry zvukových tém. Zuzana Hájková v choreografii maximálne využila potenciál interpretov, doslova im „ušila“ postavy na telo. Príbehy, ktoré tanečníci Renáta Bubniaková, Milan Herich, Peter Jaško, Lucia Kašiarová, Tomáš Nepšinský, Daniel Raček a Stanislava Vlčeková prinášajú na javisko, sú vtipné, dojímavé, očarujúce, šarmantne trápne, sú jednoducho ľudsky krásne.
Inscenácia Tak dávno som ti nenapísala (premiéra 6. apríl 2001 a obnovená premiéra 8. február 2012) je odrazom štyroch období v živote ženy, od objavenia seba samej, prvých kontaktov s láskou a partnerom, cez obdobie starania sa o domácnosť až po dozrievanie a uchovávanie si spomienok. Autorka využila v inscenácii predmety spájajúce sa s bežným životom ženy – stoly, vysávač, fľaše na zaváranie, žehličku… V Tak dávno som ti nenapísala nie sú hlavnými postavami len ženy, prítomní sú aj dvaja muži, ktorí potajme čítajú z korešpondencie žien. A práve z tajných listov sa dozvedajú o nenaplnených i naplnených túžbach, snoch, láskach… Napriek neúspešnej až parodickej snahe mužov o ich presné pomenovanie a definovanie, raciom neuchopiteľný vlastný, tajomný ženský svet sa v inscenácii neustále prejavuje a ovplyvňuje dianie na scéne.
Hudba Antona Popoviča je nesmierne sugestívna, zasahujúca vnútro každého diváka. V roku 2001 bola nominovaná v kategórii najlepšia scénická hudba v rámci divadelného ocenenia DOSKY 2001.
Hájková použitím rafinovanej štylizácie civilných pohybov, precízne skĺbených s virtuóznymi tanečnými sekvenciami, vytvorila homogénny tanečný tvar. Úvodné ženské trio je plné vibrujúcej atmosféry, nehy, vyjadrenej očarujúcimi gestami. Ženy priam exhibicionisticky prezentujú svoju zraniteľnosť. Vzdor voči nepochopeniu a škatuľkovaniu demonštrujú v urputných pózach, alebo naopak vyjadrujú svojou odovzdanosťou či vtipným pokusom o konštruktívne riešenie napätia pomocou užitočného a činorodého programu domácich prác. Posledný obraz inscenácie vytvára svojou krásou ilúziu dokonalosti, ktorej reálny obraz sa odhaľuje v podcenených každodenných banalitách všednosti života. Desiatky zaváraninových fliaš tvoria mólo, po ktorom opatrne kráčajú ženy, jemne sa pridŕžajúc mužov. Dokonalá hra svetiel, ktoré sa odrážajú v skle, fascinuje a je vidinou tušeného. Premyslená dramaturgická výstavba inscenácie udržuje rovnováhu medzi intenzívnou senzibilitou sólových výstupov a vtipom dynamických častí.
Podľa tanečnej inscenácie Tak dávno som ti nenapísala bol vo februári 2003 natočený tanečný film v koprodukcii s Protos Production a STV v réžii Andrey Horečnej.
Pod tlakom politickej atmosféry sa okrem všeobecných kultúrnych tém a osobných výpovedí Zuzana Hájková s Divadlom Štúdia tanca rozhodla pre uvedenie tanečných projektov s výrazným a jednoznačným názorovým vyjadrením k aktuálnej spoločenskej situácii. Sériu inscenácií (Jadro, Márnosť nad márnosti, Očista) symbolicky uzavrel projekt Prevaha dobrého. Premiéra sa konala tesne po komunálnych voľbách (10. a 11. novembra 2017) a choreografka počas tvorivého procesu pracovala paralelne s variantom názvu a obsahu – Prevaha zlého. Hudba Mateja Haásza násobila atmosférou, vytvorenou zo zvukovej kompozície, obsahový význam jednotlivých výstupov, virtuózne ekvilibrovala pri prepájaní kontrastných scén. Súvislý tok obrazov premenlivých zborových kompozícií sa dynamicky strieda so sólami a duetami, ktoré sú expresívne potenciované jednoznačnosťou vyjadrenia osobného postoja. Naliehavosť použitých gest, ruptúry v rytmických vzorcoch stupňujú inscenačné napätie. Zlo v inscenácii odhaľuje svoju pornografickú tvár, vo výstupe znásilnenia je jeho plazivá deštruktívnosť vyjadrená doslova. Láska vo svojej čistote jemne a vytrvalo udržiava zmysluplnosť života, zabezpečuje prevahu dobrého. Inscenácia vznikla z tvorivej spolupráce Zuzany Ďuricovej Hájkovej a člena súboru Tibora Trulika. Táto spolupráca je signifikantná pre smerovanie Zuzany Ďuricovej Hájkovej ako výraznej a dominantnej osobnosti. Potvrdzuje sa tým jej snaha o postupné odovzdávanie pomysleného žezla nastupujúcej generácii.
Zuzana Ďuricová Hájková vytvorila vo svojej tvorbe originálnu divadelnú poetiku tanečných obrazov. Balansujúc na hrane senzibility sa jej darí vyhnúť sa patetizujúcim posolstvám. Aj vďaka systematickej pedagogickej práci a technickej pripravenosti súboru sa jej podarilo vytvoriť tanečne aj výrazovo kompatibilnú skupinu tanečníkov a v kontraste s rozšírenými sólovými a komornými projektmi dostať a udržať na scéne súčasného tanca formát skupinových tanečných výstupov. V nich dokáže presnými rytmickými vzorcami obdivuhodne akumulovať energiu, pričom využíva fyzickú disponovanosť a presnosť interpretácie tanečníkov. Hlavné témy zo sólových výstupov zasadzuje do nových kontextov, konfrontuje ich so zovšeobecnením, s prevahou väčšiny. Inakosť je vo svojej zraniteľnosti jednou z choreografkiných hlavných tém. Solitérstvo výnimočných osudov spracováva bez bolestínskej maniery, hodnoty prezentuje s pokorou, bez vulgárnosti pokrikov. Inakosť vníma v sentenciách filozofických pojmov odkazujúcich na dielo Hegela, Bubera, Levinasa, ale aj vo vzťahu k pojmu láska so sociologickým aspektom diela Meada, Baumana. Emancipačný princíp náhľadu na integritu osobnosti rozvíja v duchu gendrového odkazu de Beauvoir.
- 1982 – Nenechávaj ma samote, súbor moderného tanca Bralen, III. festival moderného scénického tanca, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Dom kultúry Banská Bystrica
- 1982 – Priateľstvá, súbor moderného tanca Bralen, III. festival moderného scénického tanca, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Dom kultúry Banská Bystrica
- 1985 – Vestpoketka, Divadlo GUnaGU, Bratislava, réžia: Vilam Klimáček, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo GUnaGU, Bratislava
- 1986 – Choreografický večer, VŠMU Bratislava, réžia, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Hudobná fakulta, VŠMU Bratislava
- 1986 – Osídla mladého muža, Divadlo GUnaGU, Bratislava, réžia: Vilam Klimáček, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo GUnaGU, Bratislava
- 1988 – Nikolaj Robertovič Erdman, Mandát, Divadlo pre deti a mládež Trnava, réžia: Juraj Nvota, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo pre deti a mládež, Trnava
- 1988 – Jean Baptiste Molière, Don Juan, Divadlo pre deti a mládež, Trnava, réžia: Štefan Korenči, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo pre deti a mládež, Trnava
- 1989 – Ken Campbell, Ako sa princezná Dafnia vydávala, Divadlo pre deti a mládež, Trnava, réžia: Ladislav Kerata, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo pre deti a mládež, Trnava
- 1989 – William Shakespeare, Macbeth, Divadlo pre deti a mládež, Trnava, réžia: Juraj Nvota, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo pre deti a mládež, Trnava
- 1988 – Wiki – Wiki, Divadlo GUnaGU, Bratislava, réžia: Vilam Klimáček, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo GUnaGU, Bratislava
- 1992 – Images, Skupina súčasného tanca, réžia a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Komorné koncertné štúdio Slovenského rozhlasu v Bratislave
- 1993 – Pán modrej a zelenej nadránom, Skupina súčasného tanca, réžia a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Komorné koncertné štúdio Slovenského rozhlasu v Bratislave
- 1994 – Návšteva, Skupina súčasného tanca, réžia a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Komorné koncertné štúdio Slovenského rozhlasu v Bratislave
- 1995 – Okno dotykov, Štátna opera Banská Bystrica, námet a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Štátna opera Banská Bystrica
- 1998 – Zakázané miesta, Štátna opera Banská Bystrica, námet a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Štátna opera Banská Bystrica
- 1996 – O strome vo mne, Štátna opera Banská Bystrica, námet a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Štátna opera Banská Bystrica
- 1998 – O strome vo mne, obnovená premiéra, Štátna opera Banská Bystrica, námet a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Štátna opera Banská Bystrica
- 1998 – Sattó – tanec vetra, ŠTÚDIO TANCA pri Stredoslovenskom štátnom divadle – Štátna opera Banská Bystrica, námet a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: ŠTÚDIO TANCA pri Stredoslovenskom štátnom divadle – Štátna opera Banská Bystrica
- 1999 – W. Hauff, O trpaslíkovi Nosáľkovi, ŠTÚDIO TANCA pri Stredoslovenskom štátnom divadle – Štátna opera Banská Bystrica, choreografia a réžia: Zuzana Hájková. Premiéra: ŠTÚDIA TANCA pri Stredoslovenskom štátnom divadle – Štátna opera Banská Bystrica
- 2000 – Trois, ŠTÚDIO TANCA V BANSKEJ BYSTRICI, námet, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: ŠTÚDIO TANCA V BANSKEJ BYSTRICI
- 2001 – Twins, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, choreografia: Hra s časom, choreografia: Milan Kozánek / Tak dávno som ti nenapísala, choreografia Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2000 – Lietajúca Frída, Štúdio tanca Banská Bystrica, divadlo Teatro Tatro, námet: Zuzana Hájková, Renata Putzlacher, Ondrej Spišák, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Medzinárodný festival Divadelná Nitra
- 2002 – Šachmat alebo šachymachy, Štúdio tanca Banská Bystrica, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2003 – Tichá púšť, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, námet a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2004 – Čierny kocúr, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, réžia: Michal Náhlík, dramaturgia: Róbert Mankovecký, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2005 – Nové stromy vo mne, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, námet a choreografia a scénografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2008 – O sestre drakom unesenej, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, koncepcia: Zuzana Hájková, scenár: Uršuľa Ferenčuková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2007 – Blízkosť vzdialených, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, námet a choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica,
- 2009 – Dotkni sa tanca, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, umelecká koncepcia: Zuzana Hájková, Daniel Raček. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2009 – Bioprodukt, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2011 – Stromy (obnovená premiéra 2014), Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, koncept a réžia: Zuzana Hájková, choreografia: Tibor Trulik a umelecký tím DŠT, Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2012 – Lososy, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, koncept, réžia, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2012 – Tak dávno som Ti nenapísala (obnovená premiéra), Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, choreografia: Zuzana Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2013 – 7_choreografov, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, Uzol,choreografia: Daniel Raček, Mirror, choreografia: Stanislava Vlčeková , Vecné bremeno, choreografia: Zuzana Hájková , Bozk na kačici, choreografia: Katarína Zagorski , CH_5, choreografia: Milan Kozánek, CH_6, choreografia: Zuna Kozánková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2014 – Rozmanité teórie o Zemi, Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica námet a réžia: Jakub Nvota, asistencia: Zuzana Ďuricová Hájková, Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2015 – N. V. Gogoľ, Bláznove zápisky, Bábkové divadlo na Rázcestí Banská Bystrica , réžia: Marián Pecko, choreografia: Zuzana Ďuricová Hájková. Premiéra: Bábkové divadlo na Rázcestí Banská Bystrica
- 2015 – Androgén / Jadro, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, choreografia: Tibor Trulik (Androgén), Zuzana Ďuricová Hájková (Jadro). Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2016 – Márnosť nad márnosti, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, réžia a choreografia: Zuzana Ďuricová Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica,
- 2016 – Očista, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, choreografia a réžia: Zuzana Ďuricová Hájková. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2017 – Prevaha dobrého, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, réžia: Zuzana Ďuricová Hájková, choreografia: Zuzana Ďuricová Hájková, Tibor Trulík. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2017 – Pastierka vlkov, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, réžia a choreografia: Zuzana Ďuricová Hájková, choreografická spolupráca: Tibor Trulík, scenár a dramaturgia: Monika Kováčová. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- 2019 – ČÍRA RADOSŤ, Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica, choreografia: Zuzana Ďuricová Hájková, Tibor Trulík. Premiéra: Divadlo Štúdio tanca Banská Bystrica
- [1] Tiež Kozánková, resp. Zuna Vesan Kozánková.
- [2] Tiež Hruškovičová.